
Deși începuseră cu aplomb, lucrările la intersecția DN 7 cu DN61, în centrul Găeștiului, stagnează de ceva vreme. Un utilaj din care curge ulei a fost, și el, abandonat pe trotuar, iar lipsa marcajelor rutiere, în special a celor pentru trecerile de pietoni, pune în pericol viețile și siguranța pietonilor, cu precădere în orele de vârf.
Haosul din traficul găeștean s-a amplificat în urma lucrărilor de lărgire a intersecției DN7 cu DN61, lucrare realizată de Direcția Regională de Drumuri și Poduri București. După ce, timp de câteva săptămâni bune, găeștenii au avut de îndurat disconfortul săpăturilor și a montării de garduri de protecție, dintr-o dată și fără avertisment, firma care realiza lucrările și-a retras muncitorii și dusă a fost, fără a realiza marcajele rutiere. Poziția trecerilor de pietoni a fost schimbată, bulversând și șoferii din zonă, însă cea mai mare problemă este că, fără zebre care să atragă atenția, oamenii își pun permanent în pericol integritatea corporală și chiar viețile. Afirmația nu este deloc exagerată, având în vedere că prea multe persoane au suferit accidente sau chiar au murit, pe trecerile de pietoni marcate, în această intersecție extrem de periculoasă, tranzitată de șoferi care, în majoritatea lor, sunt în trecere, nu localnici. Fără marcaje, este cu atât mai mare riscul, pentru că oricând se poate întâmpla o nenorocire.
Contactați telefonic, reprezentanții Drumurilor Naționale din Dâmbovița ne-au comunicat faptul că lucrarea este realizată de Direcția Regională Drumuri și Poduri București și că ei o vor prelua abia după recepție. Prin urmare, deocamdată nu se știe când vom avea marcaje și când vom traversa în siguranță atât DN 7, cât și DN 61, în centrul orașului. Situația este cu atât mai gravă, cu cât au început școlile, iar copiii sunt nevoiți să tranziteze zona. Mai mult decât atât, lucrarea prevedea și montarea de semafoare, menite să fluidizeze traficul și să creeze disciplină în intersecție. Nici acestea nu au fost montate.
Pe surse am aflat că cei care gestionează lucrarea nu ar fi făcut plăți, iar constructorul s-a supărat, și-a luat jucăriile și a plecat.
Cronica de Găești a adresat mai multe întrebări pe această temă Direcției Regionale Drumuri și Poduri București. Le redăm mai jos, urmând să revenim cu răspunsurile, atunci când le vom primi:
1. Când vor fi realizate marcajele rutiere, mai ales marcajele de treceri de pietoni, în Găești, pe DN7 și pe DN61, în centrul Găeștiului?
2. Care este termenul de finalizare a lucrărilor?
3. Câte este motivul pentru care lucrările au fost sistate, iar utilajele- abandonate pe trotuar?
4. Găeștenii reclamă faptul că traversarea acestor drumuri (DN7, în centru, și DN61) implică un risc major pentru siguranța lor. Știm că intersecția este prevăzută cu semafoare. Când vor fi montate?
5. Care sunt costurile lucrării?






