Contactează-ne pe

Noutăți

Candidata lui Voiculescu, lansată cu Bere gratis!

Publicat în data de

- 618 vizualizări

După eșecul clasei politice din ultimii ani, Dan Voiculescu pare că vrea să instaureze matriarhatul în România. Probabil știe că mai mult de vechiul lui procent electoral de 2% nu va obține tânăra speranță a reformatului partid umanist, Ramona Ioana Bruynseels, care și-a lansat oficial, astăzi, candidatura pentru alegerile prezidențiale, cu Bere gratis – doar formația, nu și berea, efectiv! – dar experimentul de laborator e cel puțin interesant.

Mulți se întreabă ce urmărește. Rețeta pare ideală, doar că ce e în laborator rămâne în laborator! Asta n-a-nțeles niciodată Dan Voiculescu. Ce s-a executat azi la Sala Polivalentă din București seamănă oarecum cu încercarea de reformare lansată de Mircea Geoană, în 2015, când a angajat cea mai bună firmă de head-hunting pentru a face recrutări în noul lui partid, pe care-l voia de profesioniști. Nu e absolut nimic rău în a propovădui principiile meritocrației și pe cele ale democrației participative, dar nu avem, în realitate, decât o imensă discrepanță, foarte vizibilă, o dată între aparența voită și esența evidentă – adică între ipocrizia combinată cu discursul demagogic, pe de o parte, și persoana reală care a făcut studii mai întâi la privată, apoi a fost propulsată cu ajutor din exterior (actualmente fiind soția CEO-ului First Bank România), pe de altă parte, și, altă discrepanță, între idealurile umaniste și esența pur comunistă a partidului cu această titulatură.

Discrepanța între aparență și esență stă la baza comicului. Deci este doar hilară. Și din combinația între hilar și histrionic rezultă doar un real teatru ieftin, de revistă. O comedie tristă. În rest, avem o femeie potentă, de 39 de ani, cu studii la Harvard și un discurs politic impecabil! Le zice bine, cum spunem noi, în popor. Le știe și are exercițiul retoricii politice. Are experiență în multe domenii, joacă pe degete bancherii și… apropo, scena de azi semăna mai degrabă cu o lansare First Bank a visului american în România! Până și combinația de culori a fost aceeași. Lansarea de candidatură în stil american a fost în culorile și cu reprezentanții First Bank. Poate că acest aspect e mai important decât încercarea de a introduce matriarhatul într-o țară eminamente misogină.

Dar să ne întoarcem la candidată! E o combunație interesantă de Gabi Firea cu Alina Gorghiu, Raluca Turcan și Iulia Timișenko. Are aspect ideal, discurs ideal, idei ideale și e un produs ideal pentru o lume ideală – deci nu pentru lumea reală, ci pentru o utopie perfectă. Iată și o parte ideală din discursul ideal pentru o lume ideală: „Un om potrivit, în poziția potrivită, poate schimba România în bine. Acesta este obiectivul candidaturii mele!”. Perfect! Dar din alt film…

Publicitate
Loading...
Spune-ți părerea

You must be logged in to post a comment Login

Adaugă un comentariu

Evenimente

TEXTUL INTEGRAL: Ordonanţele Militare 5 şi 6

Articol scris de

ORDONANȚA MILITARĂ

  1. 5 din 30.03.2020

privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Având în vedere dispozițiile art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.

1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, publicată în

Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând seama de evaluarea realizată de Comitetul Național pentru Situații

Speciale de Urgență, aprobată prin Hotărârea nr. 16 din 30.03.2020,

 

În temeiul art. 4 alin. (2) și (4) din Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct.1 și 4 din anexa nr. 2 la același decret și al art. 20 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare,

Ministrul afacerilor interne emite următoarea

                                        Ordonanță militară

Art.1 – (1)  Se  prelungește  măsura  suspendării  zborurilor  efectuate  de  operatori economici aerieni spre Spania și din Spania către România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 31 martie 2020 ora 18.00.

(2) Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre Italia și din Italia către România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 6 aprilie 2020.

(3) Măsurile prevăzute la alin. (1) și (2) nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale.

Art.2 – (1) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor este abilitat să

asigure aplicarea și respectarea prevederilor art. 1 din prezenta ordonanță militară.

(2) Nerespectarea măsurii prevăzute la art.1 atrage răspunderea disciplinară, civilă,  contravențională  sau  penală,  în  conformitate  cu  prevederile  art.27  din

Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Personalul instituției prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.3 – (1) Alineatele (1) și (2) ale articolului 3 din Ordonanța militară nr.4/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.257 din 29 martie 2020, se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(1) Persoanele care părăsesc locul în care au fost carantinate, fără aprobarea autorităților competente, vor fi obligate să reia ciclul de 14 zile de carantinare, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea acestora, și vor răspunde penal conform legii.

(2) Persoanele care nu respectă condițiile izolării la locul declarat / la care au

optat să efectueze izolarea și sunt identificate în afara spațiului de izolare vor fi obligate să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea acestora, și vor fi sancționate contravențional conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, dacă fapta nu constituie infracțiune.”

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în

Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.4 – Prevederile  art.  4  din  Ordonanța  militară  nr.4/2020  privind  măsuri  de prevenire a răspândirii COVID – 19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.257 din 29 martie 2020, nu se aplică:

  1. a) piloților de aeronave și personalului navigant care zboară înspre și dinspre zone

aflate sub incidența codului „zonă GALBENĂ” sau fără risc epidemiologic;

  1. b) piloților de aeronave și personalului navigant care zboară înspre și dinspre zone aflate sub incidența codului „zonă ROȘIE” sau cu risc epidemiologic, care nu coboară din aeronave între zboruri, sau poartă echipament de protecție (combinezon, mănuși, ochelari, mască), dacă între zboruri coboară din aeronavă.

Art.5 – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României,

Partea I.

(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul,

prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Ministrul Afacerilor Interne

Ion Marcel Vela

 

 

ROMÂNIA

MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

DE ACORD PRIM-MINISTRU

LUDOVIC ORBAN

 

                                                   ORDONANȚA MILITARA

6 din 30.03.2020

 

privind instituirea măsurii de carantinare asupra municipiului Suceava, a unor comune din zona limitrofă, precum și a unei zone de protecție asupra unor unități administrativ-teritoriale din județul Suceava

Având în vedere dispozițiile art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.

1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, publicată în

Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu

modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările

ulterioare,

Ținând seama de evaluarea realizată de Comitetul Național pentru Situații

Speciale de Urgență, aprobată prin Hotărârea nr. 17 din 30.03.2020,

În temeiul art. 4 alin. (2) și (4) din Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență la nivel național, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct.1 și 3 din anexa nr. 2 la același decret și al art. 20 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare,

Ministrul afacerilor interne emite următoarea

                   Ordonanță militară

Art.1 –  Se instituie pe perioada stării de urgență, măsura de carantinare în municipiul Suceava și în zona limitrofă formată din următoarele opt comune: Adâncata, Salcea, Ipotești, Bosanci,  Moara, Șcheia, Pătrăuți și Mitocu Dragomirnei.

Art.2 – Se instituie pe perioada stării de urgență o zonă de protecție, ca perimetru de siguranță în jurul localităților carantinate, formată din toate celelalte unități teritoriale administrative din județul Suceava.

Art.3 –  În zona carantinată prevăzută la art.1 este permisă intrarea, respectiv ieșirea

pentru:

  1. a) transportul de  marfă,  indiferent  de  natura  acestuia,  a  materiilor  prime  și

resurselor necesare desfășurării activităților economice în zona carantinată,

precum și a aprovizionării populației;

  1. b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitar, situațiilor de urgență, administrației publice locale, asistenței și protecției sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publică, energetic, agriculturii alimentației publice, alimentării cu apă, comunicațiilor și transporturilor.

Art.4 – Ministerul  Transporturilor,  Infrastructurii  și  Comunicațiilor,  precum  și operatorii economici din domeniul transportului feroviar de persoane, nu vor comercializa bilete/abonamente sau alte titluri de călătorie pentru transportul călătorilor în zona carantinată decât dacă sunt respectate dispozițiile  art. 3.

Art.5 – Toate restricțiile stabilite prin ordonanțe militare precedente se aplică în mod corespunzător în localitățile carantinate și în zona de protecție.

Art.6 – Se împuternicește Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Suceava (CJCCI) pentru a stabili completări și derogări în ceea ce privește dispozițiile prevăzute la art. 3.

Art.7 – (1) În zona de protecție, organele  cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale vor stabili măsuri specifice de prevenire și limitare a intrării, respectiv a ieșirii  persoanelor în/din zona de carantinare prevăzută la art. 1. (2)  În  zona  de  protecție  este  interzisă  deplasarea  între  localitățile  din  zonă  a persoanelor ce aparțin altor categorii socio-profesionale.

(3)  Autoritățile administrației  publice locale  și județene vor  aduce la  cunoștința persoanelor din zona de protecție obligațiile ce le revin referitoare la deplasarea și accesul în/din zona carantinată.

(4) Aplicarea măsurilor de verificare, control și acces în/dinspre zona carantinată se realizează de către personalul structurilor Ministerului Afacerilor Interne în colaborare cu cele ale Ministerului Apărării Naționale.

Art.8 – Accesul pe aeroportul internațional „Ștefan cel Mare” Suceava este permis doar pentru zboruri efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale.

Art.9 – Consiliul  Județean  Suceava  împreună  cu  primarii  și  consiliile  locale  din unitățile administrativ-teritoriale situate în zona de carantinare și zona de protecție vor lua măsuri de a asigura funcționarea serviciile de protecție și asistență socială, funcționarea corespunzătoare a serviciilor de utilități publice, precum și aprovizionarea cu alimente de bază pentru persoanele fără susținători sau altă formă de ajutor și care nu se pot deplasa de la locuință/gospodărie.

Art.10 – Este strict interzis accesul între localități prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulație publice de pe drumurile europene, naționale, județene și comunale.

Art.11 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:

  1. a) Poliția Română,  Jandarmeria  Română  și  poliția  locală,  pentru  măsurile

prevăzute la art.3;

  1. b) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsurile

prevăzute la art.4 și 8.

(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.3, 4 și 8 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27

din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările

ulterioare.

(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate

contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.12 – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României,

Partea I.

(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Ministrul Afacerilor Interne

Ion Marcel Vela

 

 

 

 

 

Citește articolul

Noutăți

Şi beţi, şi fără permis prin Ulieşti şi Crevedia! S-AU ALES CU DOSARE PENALE!

Articol scris de

“Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Dâmbovița au depistat doi bărbați de 36 și 39 de ani, în timp ce conduceau două autoturisme, pe raza localităților  Uliești şi Crevedia, deși se aflau sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării cu aparatul etilotest, cei în cauză au prezentat o alcoolemie de peste 0.40 mg/l alcool pur în aerul expirat, fiind conduși la spital pentru prelevarea de mostre biologice necesare în vederea stabilirii cu exactitate a îmbibației alcoolice.

De asemenea, în urma verificărilor efectuate, polițiștii au constata că bărbații nu dețineau permise de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

În cauză, polițiștii au întocmit dosare penale pentru comiterea de infracțiuni contra siguranței circulației pe drumurile publice”, se arată într-un comunicat al IPJ Dâmboviţa.

 

Citește articolul
Publicitate
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
-------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------