Contactează-ne pe

Politic

INIŢIATIVĂ LEGISLATIVĂ A PNL: Facilităţi pentru oamenii de afaceri la achiziţionarea mijloacelor de transport noi! CE PROMISIUNE FACE SENATORUL DÂMBOVIŢEAN IANCU CARACOTA!

Publicat în data de

- 385 vizualizări

Mediul de afaceri trebuie stimulat să se dezvolte ca urmare a presiunii fiscale la care este supus de Guvernul PSDragnea – ALDE. Astfel, PNL a depus o inițiativă legislativă ce prevede ca scutirea impozitării profitului reinvestit să fie aplicată și în cazul mijloacelor noi de transport.

Beneficiile scutirii de impozit a profitului reinvestit sunt incontestabile, atât din perspectiva aportului la creșterea economică (stimulată de investiții private), cât și prin efectele bugetare pozitive, pe termen lung.

Mediul economic așteaptă de mult timp acest tip de facilitate fiscală pentru a putea dezvolta afacerile, prin reînnoirea sau acumularea de mijloace fixe noi, moderne, care să sporească nu numai capacitatea agentului economic, ci şi competitivitatea acestuia.

Iniţiativa legislativă propune extinderea sferei de aplicare a scutirii impozitării profitului reinvestit pentru unul dintre cele mai importante categorii de mijloace fixe: mijloace de transport auto noi. Această categorie de active fixe sunt nu numai cele mai costisitoare, dar şi cele care ar putea genera venituri bugetare suplimentare pentru economia României. Măsura se aplică exclusiv pentru mijloacele fixe noi, nu și pentru mijloacele de transport second-hand, urmărindu-se astfel un impact favorabil asupra înnoirii parcurilor de mijloace de transport din România.

Sectoarele care vor beneficia de această măsură sunt:

  • Agricultura – necesitatea mecanizării lucrărilor agricole;
  • Transportul de marfă naţional şi internaţional, ale cărui tendinţe sunt tot mai puternice de relocare;
  • Transportul public de călători, fie realizat de municipalităţi, fie concesionat către operatori privaţi;
  • Creşterea capacităţilor de transport fluvial şi naval, în contextul în care România reprezintă poarta răsăriteană a transportului pe apă.

În calitate de senator al României voi urmări cu maximă atenție această inițiativă și voi reacționa public în măsura în care ea va fi stopată de Coaliția majoritară PSD-ALDE.

 

Senator PNL,

Iancu Caracota

 

 

Publicitate
Loading...
Spune-ți părerea

You must be logged in to post a comment Login

Adaugă un comentariu

Noutăți

Rovana Plumb, detronată! CORNELIU ȘTEFAN ESTE NOUL PREȘEDINTE PSD DÂMBOVIȚA!

Articol scris de

S-a încheiat una dintre cele mai strânse bătălii pentru conducerea PSD Dâmbovița din ultimii 30 de ani. Tânărul Corneliu Ștefan a reușit să o învingă pe Rovana Plumb și să preia conducerea social-democratilor damboviteni, in urma unei conferinte cu scantei. 129 de voturi a obtinut deputatul Ștefan, in timp ce Rovana Plumb a convins doar 74 de delegați. Infrânt a fost și actualul președinte al Consiliului Județean, Alexandru Oprea, care a pierdut functia de presedinte executiv in fața lui Titus Corlaţean. Cea de-a treia funcție ca importanta in PSD Dambovita, cea de secretar executiv, i-a revenit primarului municipiului Targoviste, Cristian Stan.

Corneliu Ștefan a fost președintele TSD Dâmbovița si vicepreședinte al organizației. De asemenea, este ginerele lui Gheorghe Ana, un important lider PSD in anii 2000. El a reușit să coalizeze in jurul sau mai ales generatia tanara de social-democrati, dar si pe cei nemulțumiți de politica dusa de Rovana Plumb si de fiul acesteia, Andrei.

Citește articolul

Noutăți

Parlamentarii de Dambovita uniti pentru prima data de un proiect comun. DETALII, AICI!

Articol scris de

Un sens de mers pe DN71 Târgovişte-Sinaia a fost blocat aproape un an, după ce o porţiune de drum s-a surpat, în primăvară. Nimeni nu a luat o decizie pentru a repara acea porţiune surpată, deşi exista riscul izolării nordului judeţului Dâmboviţa. Totul până pe 11 decembrie, când un parlamentar a luat taurul de coarne şi i-a adunat pe toţi, pentru a se apuca de treabă. Astăzi se lucrează de zor la porţiunea de drum surpată pe DN 71, în zona Moţăieni, iar lucrarea ar putea să fie finalizată până la Crăciun, adică în câteva zile.

“Am făcut intervenţie de utilitate publică, pentru că, dacă fac interpelare, durează o lună şi jumatate, dacă fac întrebare, durează o săptămână şi jumătate, plus 30 de zile pentru răspuns. Aşa că am făcut intervenţie în scop de utilitate publică, pentru că era vorba despre o urgenţă. Am introdus mai multe probleme, dar urgenţa era drumul surpat în zona Moţăieni şi transportul feroviar, până la Pietroşiţa. Eu i-am unit pe parlamentarii de Dâmboviţa, după ce i-am dat intervenţia ministrului Bode (Ministrul Transporturilor, Lucian Bode – n.r.) şi a spus că nu se poate, m-am dus prin sală (sala de Plen a Parlamentului – n.r.) şi am luat semnăturile colegilor parlamentari, indiferent de culoarea politică. Şi nu puteau să spună nu, pentru că era în interesul tuturor dâmboviţenilor. Se poate verifica înregistrarea din Parlament, pentru că se vede cum m-am mutat de la un pupitru la altul şi am luat semnăturile lor în timpul plenului. Am trimis apoi şi la cancelaria Primului Ministru, am vorbit şi cu directorul CNAIR şi i-am explicat de ce este o lucrare care trebuie să se facă în regim de urgenţă, iar de a doua zi deja au găsit soluţia. Ei vor să fie gata lucrarea până de Crăciun”, a explicat deputatul USR Dumitru Lupescu, cel care a reuşit să mişte lucrurile, în doar câteva zile.

Riscurile erau foarte mari, dacă nu se trimitea către guvern intervenţia parlamentarilor de Dâmboviţa, pentru prima oară uniţi din toate partidele, să ceară rezolvarea problemelor vitale pentru acest judeţ. Scrisoarea lor mai conţine solicitarea pentru rezolvarea problemelor legate de trenurile care fac legătura între Bucureşti-Târgovişte-Pietroşiţa, pentru a nu se sacrifica infrastructura feroviară şi o parte importantă din judeţ, prin izolare şi depopulare. De asemenea, analizarea de urgenţă a proiectelor pentru modernizarea DN71, dar fără afectarea zonelor istorice. S-a demarat deja proiectul pentru tronsonul Bâldana-Târgovişte, iar Târgovişte-Sinaia ar putea fi îmbunătăţit cu drumuri ocolitoare, astfel încât să nu fie afectate cele peste 100 de clădiri monument istoric din localităţile prin care trece DN71.

 

 

 

 

Citește articolul
Publicitate
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
-------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------