Contactează-ne pe

Noutăți

Avantajele arbitrajului instituționalizat pentru mediul de afaceri, dezbătute la Târgoviște

Publicat în data de

- 486 vizualizări

Conferința „Arbitrajul o oportunitate pentru mediul de afaceri”, organizată la Târgoviște, în data de 27 septembrie 2019, de către Asociația de Arbitraj Instituționalizat, a reunit reprezentanții unor instituții locale, patronale și sindicale, arbitri, avocați, consilieri juridici, judecători, economiști și cadre didactice universitare.

Printre invitații de onoare s-au numărat Ivan Vaslie Ivanoff – Secretarul Județului Dâmbovița, Nicolae Olariu – consilier în cadrul Consiliului Județean Dâmbovița,  Alexandru Constantin –  consilier în cadrul Prefecturii Dâmbovița, Gheorghe Naghiu – președintele Confederației „Patronatul Român”, Florentin Scalețchi – președintele Organizației pentru Apărarea Drepturilor Omului, Costel Horghidan – președintele Confederației Naționale a Patronatului Român, Cornel Nițu – președintele C.E.C.C.A.R. filiala Prahova, Ion Oproiu – președintele Sindicatului „Meridian” filiala Dâmbovița, Luiza – Mihaela Spătaru – judecător.

În cuvântul de deschidere, Rodica Vlaicu, președintele Asociației de Arbitraj Instituționalizat, a subliniat că arbitrajul poate să contribuie la stimularea investițiilor și asigurarea unui mediu economic dinamic și concurențial. Cea în cauză a arătat că prin apelarea la arbitraj, firmele pot să-și protejeze imaginea și să-și rezolve în timp real litigiile cu partenerii de afaceri.

Invitații de onoare au apreciat avantajele oferite de arbitrajul instituționalizat mediului de afaceri și au considerat că celeritatea și confidențialitatea procedurii arbitrale sunt foarte importante pentru firmele implicate în diferite tipuri de litigii.

În acest sens, în mesajul transmis, Ivan – Vasile Ivanoff, secretarul Județului Dâmbovița, a recomandat „ca reprezentant al organelor deliberative, ca dumneavoastră ca oameni de afaceri, care aveți un business, cei care reprezentanți locomotiva economică și socială în baza căreia și noi existăm ca funcționari publici, pentru că suntem plătiți din banii adunați ca impozit din efortul dumneavoastră să apelați la arbitraj pentru componenta sa de celeritate care pe cale de consecință le induce pe toate celelalte, respectiv viteză de judecată, taxe micuțe și alte efecte benefice care sunt determinante pentru mediul de afaceri”.

De asemenea, Gheorghe Naghiu a arătat că arbitrajul este o instituție benefică mediului de afaceri, iar Tribunalul Permanent de Arbitraj Instituționalizat este o instituție serioasă cu rezultate deosebite. Acesta a mai precizat că instituția și facilitățile oferite trebuiesc mai bine promovate în mediul business și, în acest context, dorește să se implice în a face cunoscut arbitrajul în rândul membrilor Confederației „Patronatul Român”.

Florentin Scalețchi a precizat că „persoane care aveau alte profesii s-au alăturat acestei idei și iată că după cinci ani de activitate se văd rezultatele și este demn de aplaudat de toată lumea. Arbitrajul a reușit să deschidă porți noi pentru această societate și pentru mediul de afaceri. Lupta nu este încheiată, va fi necesar ca de acum încolo să fim mai incisivi, mai vocali, pentru că arbitrajul poate să ofere ceea ce nu poate oferi justiția, adică o aplecare către om și poate să reducă abuzurile din instanțele românești”.

Totodată, Nițu Cornel a afirmat că „mediul de afaceri este foarte important și trebuie să-i oferim posibilitatea să dezvolte economia. Arbitrajul este o modalitate și o posibilitate ca mediul de afaceri să-și rezolve toate problemele care ajung în fază litigioasă. Mai sunt și alte căi de soluționare a conflictelor, dar arbitrajul este cea mai complexă și mai eficientă formă de a soluționa o problemă pentru că o rezolvă în mod definitiv”.

Cornel Horghidan, președintele Confederației Naționale a Patronatului Român, a subliniat că „în momentul în care vom întării capitalul autohton atunci țara acesta va avea viitor, iar arbitrajul în mediul de afaceri poate să contribuie la acel viitor”.

Ion Oproiu a susținut că „este bine că acest tribunal poate rezolva cu celeritate o serie de probleme ale societății civile și nu este vorba numai de celeritate ci și de confidențialitate”. De asemenea, Ion Oproiu a arătat că  „acestă instituție are loc în peisajul juridic și poate rezolva o serie de probleme pentru a elimina costurile imens de mari și timpul pierdut …. sunt multe probleme pe litigii de muncă și pe protecția consumatorului, toate acestea pot fi soluționate prin arbitraj”.

Au prezentat comunicări avocat Augustin Răducanu, fost decan al Baroului Dâmbovița, formator în cadrul I.N.P.P.A. (Soluționarea litigiilor legate de contractele comerciale în procedura arbitrajului instituționalizat), arbitru drd. Raluca-Alecsandra Roșca (Arbitrabilitatea litigiilor din domeniul asigurărilor), arbitru Livia- Elena Iancu (Arbitrajul, procedură utilă în recuperarea creanțelor), arbitru lct. univ. dr. Elena Turcu (Convenția arbitrală element central al construcției arbitrale), arbitru Ana – Melinda Tudoran (Eficientizarea relațiilor comerciale dintre parteneri prin deblocarea fluxurilor de numerar),  arbitru Rida Elena (Medierea și arbitrajul în mediul de afaceri),  arbitru conf. univ. dr. Elefterie Liana (Locul și rolul arbitrajului într-o lume globală), arbitru Ana – Maria – Scarlet Gugulică (Obligațiile arbitrilor – garanții ale independenței justiției), avocat Ernest – Andrei Moldoveanu, fost decan al Baroului Dâmbovița (Hotărârea arbitrală – considerații generale).

Conferința „Arbitrajul o oportunitate pentru mediul de afaceri” a făcut parte din cadrul ediției a IV-a a Manifestării „Zilele Arbitrajului Instituționalizat”, care a a cuprins un set de evenimente (ședințe festive, cursuri de pregătire continuă a arbitrilor, întâlniri cu mediul academic, o conferință și o slujbă de sfințire a sediului Tribunalului Permanent de Arbitraj Instituționalizat), derulat în perioada 12 – 28 septembrie 2019.

 

 

 

Publicitate
Loading...
Spune-ți părerea

You must be logged in to post a comment Login

Adaugă un comentariu

Anunțuri

JOI, MAREA INAUGURARE! Fashion Mall, magazinul care aduce în Găeşti cele mai tari brand-uri!

Articol scris de

Doreşti să te îmbraci cu haine de la cele mai cunoscute brand-uri, la preţuri accesibile? Acum poţi face acest lucru fără a mai fi nevoit să pleci din Găeşti. Fashion Mall, magazinul aşteptat de ani de zile pe piaţa găeşteană, se deschide joi, 20 februarie. Îl găsiţi pe strada Independenţei, lângă BCR, de unde puteţi achiziţiona cele mai la modă şi exclusiviste haine.

Case de modă româneşti de prestigiu, precum La Dona, Cătălin Botezatu Exclusiv, dar şi brand-uri celebre: Zara, Vero Moda, Jack&Jones, Mango, Bershka sau Mustang sunt acum accesibile, la Găeşti, la magazinul Fashion Mall.

Îmbracă-te cu stil şi fii la modă, la Fashion Mall!

 

Citește articolul

Noutăți

Agresor imobilizat de doi jandarmi aflați în timpul liber

Articol scris de

„Doi jandarmi dâmbovițeni aflaţi în timpul liber au intervenit, astăzi, 19 februarie, pentru a imobiliza un bărbat care a îmbrâncit o femeie pe trotuar, aceasta lovindu-se de un gard din beton.

Aceștia se deplasau pe bulevardul Regele Carol I din mun. Târgoviște și au observat incidentul produs în imediata vecinătate a unui restaurant.

Unul dintre jandarmi când a observat că femeia căzută prezenta o lovitură în zona capului a apelat numărul de urgență 112 și a solicitat sprijinul unei ambulanțe, pentru a-i acorda acesteia îngrijiri medicale. Celălalt a intervenit prompt şi l-a imobilizat pe agresor, după care a solicitat telefonic prezenţa unui echipaj de jandarmi. Bărbatul în vârstă de 38 de ani a fost condus la sediul Poliției Municipilui Târgoviște, unde i-au fost aplicate măsurile legale.

Cei doi jandarmi, plutonier-adjutant Samoilă George și plutonier-major Zegheru Cătălin, își desfășoară activitatea în cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Dâmbovița de peste 20 de ani”, se arata in comunicatul de presa al Jandarmeriei Dambovita.

 

Citește articolul
Publicitate
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
-------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------