Contactează-ne pe

Noutăți

Se spală rufele murdare în public: POPII ŞI PESEDIŞTII, SCANDAL ODIOS ÎN DÂMBOVIŢA, DUPĂ EŞUAREA REFERENDUMULUI! Află ce sume astronomice suportă judeţul pentru lăcaşurile de cult!

Publicat în data de

- 496 vizualizări

Nu avem spitale bine dotate, nu avem şcoli moderne şi echipate conform anului 2018, nu avem drumuri şi poduri reabilitate şi consolidate, nu avem un turism demn de frumuseţile naturale şi istorice. În schimb avem, în judeţul Dâmboviţa, biserici fără număr, apărute ca ciupercile după ploaie şi o Arhiepiscopie adânc şi deranjant înfiptă în treburile publice, vocală şi cu limbaj politicianist şi ameninţător, demn de cele mai întunecate momente ale evului mediu.

După eşuarea lamentabilă a referendumului pentru familie, în spaţiul public au început să apară mesaje halucinante, promovate de slujitori ai bisericii, cu accente revanşarde, menite să-i intimideze pe politicienii căciuliţi  cu banii noştri în mână, nu demult, la porţile Arhiepiscopiei, pentru voturi în campanie.

Foştii parteneri, cei care puneau la cale echipe mixte popi-pesedişti prin şedinţe de partid la Mija, îşi aruncă acum vorbe grele. Un astfel de scandal public, în care a fost implicat Consiliul Judeţean, este cel al finanţării pentru lăcaşurile de cult. 20 de miliarde lei vechi a prevăzut judeţul, la început de an, pentru biserici, din banii contribuabililor, în condiţiile în care ambulanţele se rup în drum, cu pacienţii în maşină sau nu mai ajung deloc la cazuri grave. Din cele 20 de miliarde, se mai pot acorda doar 18, au hotărât consilierii judeţeni, majoritari PSD!  Pentru această rectificare în minus, de 2 miliarde lei vechi, au luat foc capii bisericii dâmboviţene, afurisindu-i public pe mai-marii judeţului, lăsând să se înţeleagă că s-a rupt lanţul de iubire.

„Dacă ordonatorul principal de credite crede că situația financiară a Consiliului Județean Dâmbovița se va îmbunătăți după ce a tăiat 200.000 lei de la mai multe parohii, care puteau primi până la 10.000 lei, în acest an, pentru diverse șantiere care se află în derulare, se înșeală (părerea mea). 
Și până la urmă nu era o problemă faptul că a tăiat din bani, pentru că întotdeauna am înțeles când nu se poate executa întregul buget, dar când ești asigurat că situația va rămâne așa cum era și vezi că ești indus în eroare, ce să mai crezi? Sunt în Dâmbovița de 20 de ani și am discutat cu mulți primari și președinți ai C.J.D., dar niciodată, absolut niciodată nu am fost mințit. Dacă Dumnezeu îmi va da sănătate, probabil, voi discuta cu mulți alți președinți de acum înainte.  Vă reamintesc tuturor ce am scris de curând și văd cât este de actual: DESPRE AROGANȚA ȘI SMERENIA UNOR LIDERI
Spectacolul acestor zile ne-a oferit experiența cunoașterii, probabil pedagogice, a aroganței și a atotștiinței unor lideri ce par a cunoaște totul.”, tuna, pe Facebook, vicarul eparhial Ionuţ Ghibanu.

Răspunsul Consiliului Judeţean nu a întârziat să apară şi dezvăluie această realitate: foarte mulţi bani sunt investiţi, anual, din bugetul judeţean, pentru sprijinirea bisericilor şi a proiectelor Arhiepiscopiei. Iar aceste sume deloc de neglijat nu, nu ajung la spitale, creşe, grădiniţe, aşezăminte sociale, copii abandonaţi, cămine de bătrâni, drumuri, turism etc.

 

            „Având în vedere informațiile apărute în spațiul public, referitoare la sprijinul financiar acordat de către Consiliul Județean Dâmbovița unităților de cult, în anul 2018, pentru o corectă informare a opiniei publice, precizăm următoarele:

Consiliul Județean Dâmbovița a sprijinit, întotdeauna, demersurile inițiate de Arhiepiscopia Târgoviștei pentru susținerea unităților de cult din județul Dâmbovița, acestea reprezentând una dintre dimensiunile relației de colaborare contractuală dintre cele două instituții, alături de personalul neclerical. În acest sens, Consiliul Județean Dâmbovița a susținut financiar Arhiepiscopia Târgoviștei, prin alocările financiare acordate pentru lăcașurile de cult începând cu anul 2002, potrivit Legii nr. 125/2002, pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 82/2001, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute din România.

            Astfel, începând cu anul 2002 și până în prezent, Consiliul Județean Dâmbovița a răspuns pozitiv solicitărilor Arhiepiscopiei Târgoviștei și a alocat, în intervalul 2012 – 2017, sume în valoare de 10.021.471 lei, pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare la unitățile de cult care aveau asemenea nevoi, fondurile provenind din bugetul propriu al instituției.

            Aceste afirmații sunt confirmate, de asemenea, și de HCJ nr. 54/15.02.2018, prin care Consiliul Județean Dâmbovița a prevăzut, în bugetul pe anul 2018, suma de 2.000.000 lei, sprijin financiar pentru câteva din cele mai importante unități de cult din județul Dâmbovița, sumă aprobată prin HCJ nr. 60/21.02.2018, din care s-au efectuat, până în prezent, plăți în valoare de 1.010.000 lei.

            Mai mult decât atât, prin HCJ nr. 91/15.03.2018, Consiliul Județean Dâmbovița a mai alocat suma de 100.000 lei pentru cantina socială a Arhiepiscopiei Târgoviștei, răspunzând astfel solicitării acesteia nr. 674/26.02.2018, înregistrată la Consiliul Județean Dâmbovița cu nr. 4.092/01.03.2018.

            În conformitate cu HCJ nr. 217/27.08.2018 privind rectificarea bugetului propriu și având în vedere necesitatea asigurării bunei activități a instituției noastre, s-a rectificat în minus capitolul bugetar „Culte”, bugetul aferent unităților de culte pentru anul 2018 rămânând la suma de 1.800.000, fapt ce a determinat diminuarea sumei prevăzute la punctul „Sprijinirea unor parohii ortodoxe și a altor culte religioase din județul Dâmbovița” cu 200.000 lei.

             Astfel, în ceea ce privește HCJ nr. 264/16.10.2018 privind modificarea HCJ nr. 60/21.02.2018, facem precizarea că aceasta a respectat solicitările cuprinse în adresa Arhiepiscopiei Târgoviște nr. 3.210/13.09.2018, înregistrată la Consiliul Județean Dâmbovița cu nr. 18.089/13.09.2018, în sensul în care suma de 650.000 lei, prevăzută pentru 6 lăcașuri de cult (Biserica Parohiei „Sf. Voievod Neagoe Basarab” din Târgoviște, Catedrala „Sf. Voievod Neagoe Basarab” din orașul Găești, Biserica Parohiei Ilfoveni, Biserica Parohiei Dobra, Biserica Parohiei Dărmănești II, Biserica Parohiei Finta), a fost redistribuită în vederea finalizării lucrărilor în cadrul proiectului „Construire Trapeză” la Mănăstirea Peștera Ialomiței, așa cum au cerut reprezentanții instituției religioase.

            În ceea ce privește raportul care a stat la baza acestui proiect de hotărâre, dezbătut în comisii, în data de 15.10.2018, precizăm faptul că acesta nu includea prevederile HCJ nr.91/15.03.2018 și ale HCJ nr. 217/27.08.2018, fapt pentru care s-a impus actualizarea sa în vederea susținerii în ședința de plen a Consiliului Județean Dâmbovița.

            Potrivit celor anterior amintite, precizăm faptul că reprezentanții Consiliul Județean Dâmbovița au respectat întotdeauna prevederile legislative privind formele de sprijin financiar pentru unitățile de cult și au fost, în permanență, deschiși la dialog în ceea ce privește susținerea și finanțarea acestora, instituția noastră fiind un partener constant al Arhiepiscopiei Târgoviștei în acest sens, așa cum o dovedesc cifrele mai-sus prezentate.

            Consiliul Județean Dâmbovița a fost și va rămâne alături de Arhiepiscopia Târgoviștei în toate demersurile pe care le va iniția. Totodată, asigurăm Arhiepiscopia Târgoviștei de întreaga noastră considerație și respect față de nobila misiune pe care o desfășoară în slujba cetățenilor dâmbovițeni.

Președinte,

Daniel-Nicolae Comănescu”

Citește articolul
Spune-ți părerea

You must be logged in to post a comment Login

Adaugă un comentariu

Evenimente

Prevederile Ordonanței Militare nr. 8 din 09.04.2020

Articol scris de

Art.1 – (1) Este permisă circulația în afara locuinței/gospodăriei a titularilor autorizațiilor/permiselor de pescuit comercial pe Dunăre/apele interioare/Marea Neagră în vederea desfășurării activităților de pescuit comercial și acvacultură, 2 precum și pentru valorificarea/comercializarea produselor rezultate în urma acestor activități.

(2) Este permisă circulația în afara locuinței/gospodăriei a apicultorilor spre/dinspre locația stupinei sau pentru deplasarea stupinei. Dovada calității de apicultor se face cu adeverința ce cuprinde codul de stupină eliberată de oficiile județene de zootehnie, sau cu orice alte acte doveditoare a calității de apicultor și a proprietății asupra stupilor.

(3) Este permisă circulația în afara locuinței/gospodăriei pentru achiziția de autovehicule, piese de schimb pentru autovehicule și servicii de reparații auto.

(4) Prevederile art.4 din Ordonanța militară nr.3/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 se aplică în mod corespunzător.

(5) În declarația pe propria răspundere, persoanele prevăzute la alin.(1) și (2) menționează, ca motiv, deplasarea în interes profesional, iar persoanele prevăzute la alin.(3) menționează, ca motiv, deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor.

(6) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.2 – (1) Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre Spania și din Spania către România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 14 aprilie 2020.

(2) Măsura prevăzută la alin. (1) nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale.

(3) Măsura prevăzută la alin.(1) se aplică și după durata pentru care este instituită starea de urgență prin Decretul Președintelui României nr.195/2020, numai dacă starea de urgență pe întreg teritoriul României se prelungește și dacă în decretul de prelungire a stării de urgență se menține competența ministrului afacerilor interne de a stabili, prin ordonanță militară, interzicerea graduală a circulației aeriene pe diferite rute.

Art.3 – (1) Piețele agroalimentare rămân deschise pe toată perioada stării de urgență, strict pentru agricultorii care prezintă certificat de producător agricol, cu obligația respectării măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19.

(2) Se permite deplasarea producătorilor agricoli de la locul de producție a produselor agroalimentare până și de la piața agroalimentară și accesul în interiorul acesteia, pe baza unei declarații pe propria răspundere și a certificatului de producător. 3

(3) Unitățile fitofarmaceutice rămân deschise pe perioada stării de urgență, personalul acestora având obligația respectării măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19. (4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.4 – (1) Se prelungește, potrivit anexei nr.1 la prezenta ordonanță militară, pe întreaga perioadă a stării de urgență, închiderea temporară – totală sau parțială – a punctelor de trecere a frontierei de stat, stabilită prin Hotărârile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență nr.8/2020 și nr.12/2020.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I

Art.5 – (1) Se exceptează de la măsurile de izolare la domiciliu sau de carantinare, lucrătorii transfrontalieri care, la intrarea în România din Ungaria, nu prezintă simptome asociate COVID-19.

(2) Prin lucrător transfrontalier se înțelege persoana care face dovada că locuiește și lucrează într-o rază de 30 km de o parte sau de alta a frontierei de stat româno-ungare, calculată de la cel mai apropiat punct de trecere a frontierei deschis traficului de persoane, și care se reîntoarce la locuință cel puțin o dată pe săptămână.

(3) Punctele de trecere a frontierei de stat româno-ungare prin care se permite intrarea în România în condițiile alin.(1) sunt următoarele: Cenad, Nădlac, Turnu, Vărșand, Salonta, Borș, Săcuieni, Urziceni și Petea.

(4) Prin punctele de trecere a frontierei de stat româno-ungare prevăzute la alin.(3) se permite și intrarea/ieșirea lucrătorilor transfrontalieri cu mașini și utilaje agricole.

(5) În cazul nerespectării condițiilor prevăzute la alin. (2), persoanele în cauză intră în carantină pentru o perioadă de 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea lor.

(6) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.6 – (1) Se exceptează de la măsura izolării la domiciliu/carantinării persoanele care intră în România pentru prestarea unor activități de instalare, punere în funcțiune, mentenanță, service a echipamentelor și tehnicii medicale, dacă nu prezintă simptome asociate COVID-19 și dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul României. 4

(2) Prevederile alin.(1) se aplică și pentru domeniile științific, economic, apărare, ordine publică și securitate națională.

(3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.7 – (1) Pe perioada stării de urgență se interzice/se suspendă exportul pentru produsele agroalimentare din lista prevăzută în anexa nr.2 la prezenta ordonanță militară.

(2) Procedurile de export a produselor agroalimentare prevăzute la alin.(1), aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe militare, se suspendă pe perioada stării de urgență.

(3) Pe perioada stării de urgență se suspendă activitatea de emitere a certificatelor fitosanitare pentru exportul produselor agroalimentare din lista prevăzută în anexa nr.2 la prezenta ordonanță militară.

(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.8 – (1) Achiziționarea intracomunitară a produselor agroalimentare din lista prevăzută în anexa nr.2, se poate face numai dacă statul membru face dovada faptului că produsele achiziționate sunt destinate consumului intern propriu sau al celui comunitar, iar nu exportului.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.9 – (1) Se interzice, pe perioada stării de urgență, încetarea sau suspendarea activității serviciilor sociale de tipul centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile, publice și private, prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.867/2014 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelorcadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Aparținătorii/susținătorii/reprezentanții legali ai beneficiarilor serviciilor prevăzute la alin.(1), în baza unei cereri, pot solicita transferul beneficiarilor din centru la domiciliu, sau după caz la reședința aparținătorilor/susținătorilor/reprezentanților legali dacă își asumă, pe propria răspundere, că au condiții corespunzătoare ocrotirii temporare a acestora. 5

(3) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.10 – (1) Se instituie, pe perioada stării de urgență, măsura de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul angajat al centrelor prevăzute la art.9 alin.(1) pe o perioada de 14 zile.

(2) Perioada prevăzută la alin.(1) este urmată ciclic de o perioadă de izolare preventivă la domiciliu, pe o perioadă egală cu cea de izolare preventivă la locul de muncă, prezența personalului în centru asigurându-se în ture/schimburi.

(3) În termen de 24 de ore de la publicarea în Monitorul Oficial a prezentei ordonanțe militare, șeful de centru, înlocuitorul desemnat sau coordonatorul personalului de specialitate stabilește organizarea turelor pe perioada stării de urgență.

(4) În lipsa personalului prevăzut la alin. (3), directorul direcției generale de asistență socială și protecția copilului, pentru serviciile sociale publice din structura direcției generale, primarul, pentru serviciile sociale organizate în cadrul/în subordinea autorităților administrației publice locale și reprezentantul legal al furnizorului privat stabilesc organizarea turelor pe perioada stării de urgență.

(5) În situații excepționale, în cazul serviciilor sociale private, pentru care personalul prevăzut la alin.(3) și (4) nu există, comitetul județean pentru situații speciale de urgență desemnează persoana responsabilă cu organizarea turelor în vederea izolării preventive la locul de muncă/domiciliu și a asigurării managementului serviciului.

(6) Refuzul izolării preventive la locul de muncă de către personalul centrelor prevăzute la art.9 alin.(1) atrage răspunderea contravențională sau penală, după caz.

(7) Accesul vizitatorilor/aparținătorilor/susținătorilor/reprezentanților legali ai beneficiarilor serviciilor sociale în centrele rezidențiale prevăzute la art.9 alin.(1) este interzis. (8) Măsura prevăzută la alin.(7) se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.11 – (1) În situația în care furnizorii de servicii sociale nu au resurse proprii de cazare pentru aplicarea prevederilor art.10 alin. (2), autoritățile administrației publice locale pe raza de competență a cărora funcționează serviciile sociale prevăzute la art.9 alin.(1) au obligația identificării și asigurării, în proximitatea acestora, de spații pentru cazarea personalului izolat preventiv la locul de muncă, a hranei zilnice necesare acestuia precum și asigurării transportului personalului, care este în izolare 6 preventivă la domiciliu, de la locul de muncă la domiciliul/reședința acestuia și invers, cu respectarea măsurilor de protecție și prevenire a infecției.

Art.12 – (1) Personalului care deservește centrele prevăzute la art.9 alin.(1) i se asigură de către furnizorul de servicii sociale echipamentele igienico-sanitare și de protecție necesare.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.13 – (1) Pe perioada stării de urgență, prin excepție de la prevederile legale în vigoare, în cazul demisiei angajaților centrelor prevăzute la art.9 alin.(1), termenul de preaviz este de 45 de zile calendaristice.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.14 – (1) În scopul prevenirii apariției unor focare de infecție, în cazul manifestării simptomatologiei specifice COVID-19 sau, după caz, a unor informații din care rezultă contactul direct cu o persoană infectată în rândul beneficiarilor sau al personalului, direcțiile de sănătate publică asigură testarea beneficiarilor și a întregului personal, la sediul serviciului social.

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.15 – (1) Pe perioada stării de urgență se suspendă procedurile de vânzare/ cumpărare de pachete majoritare de acțiuni ale companiilor din Sistemul Energetic Național, indiferent de forma de proprietate a acestora.

(2) Reluarea procedurilor se va face după încheierea stării de urgență cu decalarea corespunzătoare a termenelor prevăzute în calendarul anterior.

(3) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.16 – Se recomandă autorităților administrației publice locale și proprietarilor, persoane fizice sau juridice, să monteze dispozitive cu soluții dezinfectante la intrările în imobilele cu destinația de locuințe colective și să dezinfecteze periodic lifturile, casa scărilor și celelalte spații comune din interiorul acestor imobile. 7

Art.17 – În zilele de joi, vineri și sâmbătă, premergătoare celor două sărbători pascale, operatorii economici care comercializează produse agroalimentare își pot prelungi programul de funcționare în funcție de necesități.

Art.18 – (1) După alineatul (3) al articolului 9 din Ordonanța militară nr.1/2020 privind unele măsuri de primă urgență care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.219 din 18 aprilie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(4), cu următorul cuprins: „(4) Pentru nerespectarea măsurii prevăzute la art.5, pe lângă sancțiunea contravențională principală, în funcție de natura și gravitatea faptei, se poate aplica și sancțiunea contravențională complementară a confiscării bunurilor al căror transport în vederea distribuirii în afara teritoriului României este interzis.”

(2) Măsura se aplică începând cu data de 11 aprilie 2020.

Art.19 – (1) După alineatul (3) al articolului 1 din Ordonanța militară nr.5/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.262 din 31 martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(4), cu următorul cuprins: „(4) Măsura prevăzută la alin.(2) se aplică și după durata pentru care este instituită starea de urgență prin Decretul Președintelui României nr.195/2020, numai dacă starea de urgență pe întreg teritoriul României se prelungește și dacă în decretul de prelungire a stării de urgență se menține competența ministrului afacerilor interne de a stabili, prin ordonanță militară, interzicerea graduală a circulației aeriene pe diferite rute.”

(2) Măsura se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.20 – (1) Ordonanța militară nr.7/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID -19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.284 din 4 aprilie 2020, se modifică și se completează după cum urmează:

1. După alineatul (4) al articolului 9 se introduce un nou alineat, alin.(5), cu următorul cuprins: „(5) Măsurile prevăzute la alin.(1) și (3) se aplică și după durata pentru care este instituită starea de urgență prin Decretul Președintelui României nr.195/2020, numai dacă starea de urgență pe întreg teritoriul României se prelungește și dacă în decretul de prelungire a stării de urgență se menține competența ministrului 8 afacerilor interne de a stabili, prin ordonanță militară, interzicerea graduală a circulației aeriene pe diferite rute.”

2. Alineatul (1) al articolului 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) Sunt permise zborurile efectuate de toți transportatorii aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri din România către alte state, cu avizul autorităților competente din țara de origine și de destinație.”

3. Alineatul (1) al articolului 16 se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) În vederea prevenirii răspândirii COVID-19, ministerele cu rețea sanitară proprie și autoritățile administrației publice locale asigură pentru personalul din sistemul public sanitar, la cerere, spații hoteliere destinate repausului dintre ture sau gărzi, hrana – trei mese pe zi și apa.”

(2) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art.21 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare: a) Poliția Română, Jandarmeria Română și poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art.1 și 3; b) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pentru măsura prevăzută la art.2; c) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Poliția de Frontieră Română și direcțiile de sănătate publică, pentru măsurile prevăzute la art.4 – 6; d) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pentru măsurile prevăzute la art.7 și 8; e) Ministerul Muncii și Protecției Sociale, prin instituțiile subordonate, aflate sub autoritatea sau coordonarea sa, direcțiile de sănătate publică, precum și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.9 – 14; f) Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru măsura prevăzută la art.15;

(2) Nerespectarea măsurilor prevăzute la art.1-15 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare. 9

(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art.22 – Prevederile art. 6 și 7 din Ordonanța militară nr. 4/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 29 martie 2020, își încetează aplicabilitatea.

Art.23 – Anexele nr.1 și 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanță militară.

Art.24 – (1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

Citește articolul

Evenimente

Găeşteanul Cosmin Voevodschi, în linia întâi de donaţii pentru cei expuşi! MATERIALE DE ZECI DE MII DE LEI, ÎN DOAR CÂTEVA SĂPTĂMÂNI!

Articol scris de

Tânărul antreprenor Cosmin Voevodschi şi soţia sa, Oana, nu au stat cu mâinile în sân atunci când au văzut că se dezlănţuie criza sanitară provocată de coronavirus asupra oraşului şi judeţului nostru. După ce au oferit aparatură în valoare de peste 50.000 de lei Spitalului Găeşti, constând în ventilatoare necesare menţinerii în viaţă a persoanelor grav afectate de pneumonie, tinerii filantropi au achiziţionat materiale de protecţie în valoare de câteva sute de milioane lei vechi.

„Încercăm să protejăm cât mai mult orașul. Am donat măști și dezinfectanți medicilor de familie, spitalelor din zonă, poliției locale, jandarmilor, preoților și asistenților sociali. Toți vin în contact cu mulți cetățeni și atunci ei trebuie să se protejeze chiar mai mult decât noi, ceilalți”, a precizat Cosmin Voevodschi.

Despre faptele bune ale Oanei şi ale lui Cosmin au aflat şi cei de la PRO TV. Frumoasa familie a apărut astăzi în emisiunea „La Măruţă”, unde a oferit detalii despre donaţiile lor şi despre ceea ce-i motivează să fie cu adevărat buni şi să-şi servească semenii în mod total dezinteresat.

Citește articolul