Contactează-ne pe

Diverse

Porsche şi maşina poporului

Adolf Hitler nu știa să șofeze, însă îi plăceau foarte mult mașinile. Acesta era fascinat de impactul pe care automobilele produse de Ford sau Citroën îl aveau în întreaga lume, motiv pentru care, în 1933, i-a cerut constructorului de masini german, Ferdinand Porsche, să proiecteze un „volkswagen” sau, mai bine zis, o „mașină a poporului”. Partidul Muncitoresc Național-Socialist German avea o pasiune pentru utilizarea termenului „volk” ca să descrie orice făceau drept un lucru în beneficiul populației.

Führerul avea câteva cerințe stricte pentru proiect. Vehiculul trebuia construit în așa fel încât să poată transporta 5 persoane cu o viteză de 100 km/h. Totodată, trebuia să coste cel mult 1000 de mărci (plata pentru 30 de săptămâni de lucru a unui muncitor de nivel mediu).

Se pare că Porsche era persoana potrivită pentru această misiune, el plănuind deja construcția unei „mașini pentru popor”, cu un motor boxer în 4 cilindri, 995 cm3 și 29 CP sau 19 kW. Astfel, în 1935, prototipurile modelului Beetle erau deja testate pe noile autostrăzi ale Germaniei, însă fabricarea lor într-o uzină special dezvoltată în acest sens a început în 1939, cu câteva luni înaintea declanșării celui de-Al Doilea Război Mondial. Astfel, desi peste 100.000 de germani erau înscriși pe lista de așteptare, doar aproximativ 600 de exemplare au fost produse. Acesta este și motivul pentru care cele mai multe modele încă prezente dateaza de după 1946.

VW Beetle a fost construit într-un mod destul de simplu: dispunea de un motor răcit cu aer și plasat în spatele unei caroserii curbate, existau doar 2 portiere, însă, teoretic, erau locuri pentru 5 persoane. Au fost produse peste 21 de milioane de vehicule, iar, pentru acea vreme, era o mașină bine construită, fiabilă, economică și ușor de reparat. De asemenea, se bucura de un aspect pe care l-au îndrăgit milioane de oameni din întreaga lume, modelul fiind adus și pe piața americană la începutul anilor ’60.

Continue Reading
Publicitate
Spune-ți părerea

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Diverse

Gripa suspendă şi cursurile şcolare!VINERI TOŢI ELEVII ŞI PREŞCOLARII STAU ACASĂ!

Articol scris de

Prin Ordin al MEN, ziua de vineri va fi liberă pentru elevi. Ministerul Sănătății a informat astăzi Ministerul Educației Naționale despre situația privind evoluția infecțiilor gripale și despre oportunitatea unei măsuri suplimentare de prevenire a îmbolnăvirilor cu gripă, care constă în suspendarea cursurilor școlare pentru dată de 25 ianuarie 2019.

Potrivit reprezentanților Ministerului Sănătății, măsura suspendării cursurilor pentru ziua de vineri, 25 ianuarie, a fost aprobată printr-un ordin al Ministerului Educației.

Citește articolul

Diverse

Citroën DS – cea mai frumoasă mașină din toate timpurile! AFLĂ CUM ŞI-A CÂŞTIGAT POPULARITATEA!

Articol scris de

Citroën DS – cea mai frumoasă mașină din toate timpurile, conform revistei britanice Classic & Sports Car

Prezentat publicului la Salonul Auto de la Paris în 1955, modelul Citroën DS a făcut senzație. Încă din primele minute s-au înregistrat aproximativ 750 de comenzi, urmând că până la finalul zilei acestea să fie în număr de 12.000.

Performanțele nu erau spectaculoase, automobilul având o viteză maximă de 139 km/h și reușind să ajungă la 100 km/h în 23,3 secunde, toate acestea fiind sprijinite de un motor de 1.900 cm3, care dezvolta 75 CP. Însă DS și-a câștigat popularitatea prin elementele futuriste oferite publicului larg. Spre exemplu, panourile laterale netede și liniile de design în pantă descendentă spre spatele mașinii definesc un stil de mare risc la vremea aceea, atunci când piața auto era dominată de conceptul ”boxy” (mașini pătrățoase, design unghiular). Totodată, în anii ’50, acest model a dus confortul la un nou nivel prin suspensia hidropneumatică de mare performanță, care, alături de servodirecție și frâne cu disc (primul automobil de serie echipat cu frâne cu disc), făcea viața șoferului mult mai ușoară.

 

Citroën DS și-a câștigat popularitatea și datorită incidentului din 22 aug 1962, când atacatorii au deschis focul asupra lui Charles de Gaulles, iar, în ciuda faptului că atât caroseria, cât și cauciucurile mașinii au fost pătrunse de gloanțe, masivul Citroën a reușit să fugă de la fața locului, fără ca cineva să fie rănit serios.

Citește articolul

Diverse

A treia cea mai bine vândută mașină din toate timpurile, VW Golf

Articol scris de

Primul model VW Golf (Mark I sau Mk I)  a fost succesorul faimosului Beetle ( vezi http://cronica-gaestiului.ro/archives/46714 ) și, totodată, primul autoturism al companiei germane de tip hatchback. Pregătirea modelului are influențe mediteraneene, întrucât cel care a desenat caroseria a fost designerul de mașini de renume internațional, Giorgetto Giugiaro, de la studioul ItalDesign. La fel ca Beetle, prima generație de Golf a reprezentat un succes instantaneu în întreaga lume, deoarece, pentru anul 1974, se bucura de un aspect modern, unghiular, ascuțit, apreciat cu predilecție de tineri.

Partea interesantă, însă, începe odată cu ideea unui mic grup de ingineri de la VW. Aceștia și-au propus să lucreze la o versiune mult mai rapidă și mai sportivă. Astfel, la doar un an după lansarea Golfului standard, la Salonul Auto de la Frankfurt a fost dezvelit ceea ce era numit atunci “cel mai rapid Volkswagen făcut vreodată”. Modelul GTI avea un motor de 1600 cm3, 108 CP, o viteză maximă de 177 km/h și atingea 100 km/h în 9 secunde. Aceste performanțe sunt remarcabile, având în vedere că vorbim despre o mașină lansată în anul 1976.

Printre diferențele dintre standard și vârful de gamă, versiunea GTI avea un spoiler ascuțit în partea din față, elemente decorative, cât și aerodinamice din plastic negru pe lateral și la pasajul roților și, bineînțeles, dunga fină, roșie, în jurul grilei radiatorului, dusă la celebritate și păstrată până în zilele noastre. Suspensia era coborâtă, iar frânele erau ventilate, cu disc. La interior, capul schimbătorului avea forma unei mingi de golf, iar scaunele sport aveau un model în carouri, elemente ce pot fi recunoscute și pe modelele actuale.

VW Golf GTI a stabilit definiția unui hot-hatch, iar apogeul acestuia a fost atins atunci când ceilalți producători au încercat să îl imite.

 

Citește articolul

© Copyright 2011-2019. Toate drepturile rezervate!

Visitor Counter CAA Design - Web Design