Contactează-ne pe

Evenimente

DÂMBOVIŢA: Locul unde minunile chiar se întâmplă! CENTRUL DE LA GURA OCNIŢEI, EXCELENŢĂ ÎN RECUPERAREA NEURO-MOTORIE A COPIILOR DIN ÎNTREAGA ŢARĂ!

Publicat în data de

- 1.183 vizualizări

Imaginaţi-vă că aveţi un copil „special”, adică acel copil care, în dezvoltarea sa, nu se încadrează în parametrii normali sau care s-a născut cu un sindrom genetic sau cu o paralizie cerebrală, cu un picioruş strâmb congenital, sau cu un sindrom hipoton sau cu orice altă afecţiune gravă, care pune sub semnul întrebării normalitatea vieţii lui. Părinţii români sunt cuprinşi de disperare doar la gândul că micuţul lor „altfel” nu va avea nicio şansă de integrare, nu va avea unde să se recupereze, nu va avea, în România, parte de un tratament corespunzător. În lipsa informaţiilor care ar trebui să fie pe toate drumurile, şi în special oferite de medicii de familie şi de medicii pediatri, aceşti părinţi disperaţi, epuizaţi de investigaţii, speriaţi de incompetenţa şi nepăsarea care a pus stăpânire pe întreaga ţară, caută soluţii. Mulţi dintre ei, ajung la cabinete private care-i usucă de bani sau fac naveta la Bucureşti şi nu se ştie dacă au norocul să lucreze cu oameni care ştiu ce au de făcut, iar atunci se pierde timp preţios sau se agravează afecţiunile existente.

Judeţul Dâmboviţa are unul dintre cele mai bune centre de recuperare neuro-motorie  pentru copii din ţară. Un adevărat model de bune practici şi de excelenţă. Se află la Gura Ocniţei, la aproximativ 10 kilometri de Târgovişte, într-o clădire veche din 1959. După „reforma” din sănătate din 2012, acest centru, care este unul dintre cele mai de preţ bunuri ale judeţului Dâmboviţa, a devenit secţie a Spitalului Judeţean, nu mai are personalitate juridică, dar are acelaşi personal calificat la cele mai înalte standarde.

 

5 medici, 16 kinetoterapeuţi şi specialiştii în electroterapie, termoterapie şi hidroterapie sunt atât de bine pregătiţi şi atât de dedicaţi muncii lor, încât reuşesc să facă, pentru mii de copii din întreaga ţară, adevărate minuni.

Aici, părinţii şi micuţii lor nu găsesc doar speranţă şi o vorbă bună, ci au parte de un tratament cu rezultate uluitoare. Şi asta, în condiţiile în care dotările sunt departe de ceea ce ar fi nevoie în anul 2018, din cauza monstruoasei subfinanţări a sănătăţii.

Unul dintre cei mai străluciţi medici de recuperare din România, Elena Tomşa, reuşeşte să găsească soluţii acolo unde alţii doar ridică din umeri. Iar copilaşul căruia nu i se dăduse altă şansă decât o viaţă într-un cărucior cu rotile, se ridică şi merge. Da, la Gura Ocniţei, inclusiv copiii paraplegici sau cu spino bifida sau cei cu afecţiuni neurologice grave  învaţă să meargă, să fie independenţi, să trăiască, în cele din urmă, frumos.

La Gura Ocniţei, nu există discriminare, nu există „nu se poate”, nu există în niciun caz politica struţului. Aceşti oameni îşi asumă, cu perseverenţă, răbdare şi suflet, fiecare caz în parte. Cea mai mare satisfacţie a lor este recuperarea încă unui copil.

Cu salariile tăiate de onor guvernarea actuală, cu lipsuri şi neajunsuri, cu bunuri pentru centru cumpărate din propriile buzunare, medicii şi kinetoterapeuţii de la Gura Ocniţei continuă să facă, în fiecare zi, minuni adevărate. Ascultă mii de poveşti, empatizează cu părinţii şi oferă şanse.

Nu de puţine ori, ajung aici micuţi nenorociţi de aşa-zişi specialişti din cele mai cunoscute unităţi medicale private. Părinţii au pierdut deja timp, bani şi resurse sufleteşti. Medicii şi kinetoterapeuţii o iau de la capăt şi, în scurt timp, încep să se vadă rezultatele.

Managerul Spitalului Judeţean Târgovişte, dr. Claudiu Dumitrescu, a declarat, pentru Cronica de Găeşti, că Secţia de recuperare neuro-motorie copii de la Gura Ocniţei reprezintă, într-adevăr, un model de excelenţă la nivel naţional. „Echipa este foarte bună, are rezultate recunoscute. Primim permanent telefoane din întreaga ţară, pentru internări. Din păcate, dotările nu sunt la standardele pe care ni le dorim, din cauza lipsei resurselor financiare. Discut cu părinţii internaţi împreună cu copiii şi sunt cu toţii foarte mulţumiţi de serviciile medicale pe care le primesc”.

Pentru cei interesaţi, iată o listă, care nu este exhaustivă,  a afecţiunilor tratate cu succes la Secţia de Recuperare Neuro-motorie Copii de la Gura Ocniţei:

  1. Sechele după leziuni de neuron motor central prin factori prenatali şi postnatali (paralizii cerebrale şi alte sindroame paralitice, cu toate formele clinice: spastice, diskinetice, ataxice, hipotone şi mixte);
  2. Sechele după leziuni ale unităţii motorii – sistemul motor periferic
  3. leziuni ale nervilor, rădăcinilor şi plexurilor nervoase – mononevrite, radiculite şi poliradiculonevrite, sechele posttraumatice cu leziuni nervoase secundare etc.
  4. leziuni medulare: poliomielite, mielomeningocelul operat, leziuni traumatice etc.
  5. afecţiuni musculare şi neuro-musculare.
  6. Malformaţii şi deformaţii congenitale ale sistemului osteoarticular şi ale muşchilor, înainte şi după intervenţie chirurgicală:
  7. deformaţii congenitale ale membrului inferior (luxaţii şi subluxagii congenitale de şold, picior strâmb congenital etc)
  8. deformaţii congenitale ale membrului superior
  9. malformaţii şi anomalii congenitale ale coloanei vertebrale, coaste şi stern (scolioză congenitală, spino bifida etc.)
  10. artrogripoza multiplă congenitală
  11. osteocandrodisplazii
  12. Sechele după leziuni traumatice cranio-cerebrale, ale sistemului osteoarticular, ale tendoanelor şi muşchilor, ale nervilor şi măduvei spinării.
  13. Afecţiuni sau sechelele afecţiunilor sistemului osteoarticular ale muşchilor şi ţesutului conjunctiv
  14. dorsopatii deformante (cifoze, lordoze, scolioze, osteocondrita vertebrală juvenilă, Scheurmann etc.)
  15. spondilopatii
  16. artropatii şi poliatropatii inflamatorii
  17. artropatii infecţioase
  18. sinovite, tenosinovite, bursite, miozite
  19. osteopatii, osteonecroze, osteocondrita juvenilă cu diverse localizări etc.
  20. Anomalii cromozomiale (sindrom Down, sindrom Cri-Du-Chat erc.)
  21. Întârziere în dezvoltarea fizică şi psihică din cauza malnutriţiei proteino-calorică şi a altor carenţe nutriţionale
  22. Sechele rahitism, cu modificări osoase, articulare şi musculare.

Cei care doresc mai multe informaţii despre serviciile, condiţiile şi afecţiunile tratate la Gura Ocniţei, în judeţul Dâmboviţa, pot apela numărul de telefon 0725789798. De asemenea, consultaţiile şi internările se pot programa la numărul de telefon 0731332158, de luni până vineri, până la ora 15.00.

 

 

 

Publicitate
Loading...
Spune-ți părerea

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Accident grav pe str. Republicii din Găești! O FEMEIE A AJUNS DE URGENȚĂ LA SPITAL!

Articol scris de

O femeie din Găești, în vârstă de 72 de ani, a fost accidentată  în această dimineață de un autoturism care circula regulamentar, după ce ar fi ieșit din curte cu bicicleta fără să se asigure, spun polițiștii.

Victima este ranita grav, dar stabilă. Ea a fost transportată de urgenta la spital. Incidentul s-a petrecut pe str. Republicii, în cartierul Arsuri. Politia face cercetari la fata locului.

 

Citește articolul

Evenimente

Accident in Găeşti! UN PUȘTI DE LICEU A INTRAT CU MAȘINA ÎN POM!

Articol scris de

Panică, în această dimineață, pe strada Nicolae Bălcescu din Găești. Un puști în vârstă de 18 ani, elev la Liceul Tehnologic „Dr. C. Angelescu” și proaspăt posesor de permis auto, s-a crezut probabil maestru la volan și avea alte preocupări în timpul condusului. Într-o secundă de neatenție, a intrat cu autoturismul intr-un copac de pe marginea străzii, avariindu-l grav. În urma impactului, mașina a luat foc. Din fericire, elevul nu s-a ales decât cu o sperietură foarte mare.

 

Citește articolul

Evenimente

Un filmuleț cu polițistul găeștean Dan Mocanu, viral pe Facebook! RAZII PESTE TOT DUPĂ ACCIDENTELE GRAVE ÎN CARE AU FOST IMPLICATE CĂRUȚE!

Articol scris de

  Polițistul găeștean Dan Mocanu a fost filmat la Titu, în timp ce efectua o razie, de către un căruțaș pe care l-a amendat. Bărbatul a fost surprins în timp ce se deplasa cu atelajul pe DN 7, pe mijlocul soselei,  neavând asupra sa niciun act de identitate și nici număr de înregistrare.

Ulterior, filmulețul a fost postat pe internet, iar comentariile au curs la adresa polițistului de la Rutieră.

În zona Titu, Salcuta si Lunguletu este inflație de căruțe pe drumul național, care pun în pericol siguranța participanților la trafic. De altfel, în toate regiunile agricole atelajele circulă nestingherite pe DN și numai în ultimele săptămâni au avut loc accidente grave, dintre care unul mortal, în care au fost implicați căruțași. Acesta este motivul pentru care polițiștii de la Rutieră din întreg județul se află pe teren, pentru a preveni alte nenorociri. În ciuda măsurilor dispuse, căruțașii se simt însă nedreptățiți și își permit să-i batjocorească pe oamenii legii. Cel care a realizat filmulețul susține că are acceptul primarului din Titu să se deplaseze cum are chef pe DN 7, între Titu și Sălcuța. ”Să vă plătească dl primar amenda, atunci”, a reacționat Dan Mocanu, care nu a negociat aplicarea legii.

Tot în urma acestei razii, au mai fost descoperite mopede neînregistrate și multe alte atelaje, în aceleași condiții ca cel filmat.

 

Iată și ce spune legea, pentru cei care vor să evite sancțiunile:

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului (OUG) nr. 195/2002, modificată prin OUG nr. 63/2006, aprobată prin Hotărârea Guvernului României nr. 1391/2006, obligă autorităţile publice locale în nu mai puţin de trei articole să amenajeze drumuri pentru căruţe, însă primăriile din țară nu au dat buzna să amenajeze astfel de drumuri, din lipsa evidentă a banilor pentru astfel de proiecte. Primul este art. 53, prin care „autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu avizul poliţiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate să ia măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei vehiculelor cu tracţiune animală“. Articolul 71 interzice accesul căruţelor pe drumurile naţionale şi în municipii, iar la alin. 2 aminteşte autorităţilor locale că au „obligaţia să amenajeze, cu acordul administratorului drumului public şi avizul poliţiei rutiere, drumuri laterale, căi de acces către aceste drumuri, precum şi locuri de traversare a drumurilor publice destinate circulaţiei animalelor şi căruţelor. În final, la art. 128 se spune că autorităţile publice locale au următoarele atribuţii: iau măsuri pentru amenajarea de trotuare şi drumuri laterale pentru circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală pe drumurile pe care le administrează şi pentru asigurarea spaţiului şi depozitării vehiculelor cu tracţiune animală, depistate circulând pe drumurile publice pe care le este interzis accesul.

 

”Pe drumurile pe care le este permis accesul, vehiculele cu tracţiune animală trebuie să fie conduse pe acostament sau, în lipsa acestuia, cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile”. Ce trebuie sa stie căruțașii: – ca sunt interzise accesul si deplasarea vehiculelor cu tractiune animala pe drumurile nationale, in municipii si pe drumurile la inceputul carora exista indicatoare de interzicere a accesului. Dacă borna de pe marginea drumului are partea de sus vopsită cu roșu, nu ai ce căuta pe acel drum – ca, pe drumurile pe care le este permis accesul, vehiculele cu tractiune animala trebuie sa fie conduse pe acostament, adica partea aia neasfaltată cu lățime de circa 2 metri, rămasă pe marginea drumului sau, in lipsa acestuia, cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile. – conducerea, pe drumurile publice, a unui vehicul cu tracţiune animală, necesită înregistrarea acestuia, iar conducătorul lui trebuie să aibă cel puţin 16 ani şi să nu sufere de afecţiuni de natură a-i diminua capacităţile psiho – motorii; adică nu lăsați copiii și nici adulții care suferă de epilepsie să plece singuri cu căruța – ca atelajul trebuie sa fie dotat cu: doua dispozitive fluorescent-reflectorizante de culoare alba, in fata si doua dispozitive fluorescent-reflectorizante de culoare rosie in spate, montate cat mai aproape de marginile exterioare ale vehiculului. Mai pe românește două stopuri ca de bicicletă, roșii pe spate și albe în față. – ca, pentru a fi observat pe timpul noptii, atunci cand ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa ori in alte conditii meteorologice care reduc vizibilitatea, vehiculul cu tractiune animala trebuie sa fie dotat in plus, in partea laterala stanga, cu cel putin o lumina de culoare alba sau galbena, situata mai sus de nivelul rotilor.

 

Adică, să aveti o lanterna la dumneavostră ori un felinar legat la o inalțime care să depășească nivelul roților. – ca trebuie sa aplice pe harnasamentul animalului tragator materiale reflectorizante pentru ca acesta sa fie vazut cu usurinta de catre ceilalti participanti la trafic; puteti pune stopuri de diferite mărimi, ori benzi reflectorizante asemănătoare celor de pe vestele alea obligatorii. Totodată, căruţaşul trebuie să poarte vestimentaţie cu elemente reflectorizant-fluorescente. – ca trebuie sa aiba montate placutele cu numarul de inregistrare in locuri unde sunt in permanenta vizibile, una pe partea stanga si una la partea din spate a vehiculului. Atenție, trebuie sa aveți numarul de inregistrare primit de la primărie, nu orice număr de autoturism primite de la nepotul care a vândut mașina. Dumneavostră mergeți cu căruța, nu cu mașina înmatriculată in  Bulgaria.

Care sunt obligatiile carutasului: – sa aiba asupra sa actul de identitate, certificatul de inregistrare, iar pe vehicul montate placutele cu numarul de inregistrare; – sa nu conduca vehiculul cand se afla sub influenta alcoolului, a produselor sau substantelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora; – sa conduca animalele astfel incat acestea sa nu constituie un pericol pentru el si ceilalti participanti la trafic; – de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa, sa nu circule pe drumurile publice fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante si fara ca vehiculul sa aiba in partea din fata un dispozitiv cu lumina alba sau galbena, iar in partea din spate un dispozitiv cu lumina rosie, amplasate pe partea laterala stanga; – sa semnalizeze schimbarea directiei de mers cu bratul si sa se asigure ca din fata sau din spate nu circula vehicule carora le poate pune in pericol siguranta deplasarii; – sa nu opreasca sau sa stationeze pe partea carosabila a drumului public; – pe timpul opririi sau stationarii pe acostament ori in afara partii carosabile, sa lege animalele astfel incat acestea sa nu poata intra pe partea carosabila; – sa nu patrunda pe drumurile modernizate sau pietruite cu rotile vehiculului murdare de noroi; – sa nu transporte in vehicul persoane care stau in picioare.

 

 

 

Citește articolul

Noutăți

© Copyright 2011-2019. Toate drepturile rezervate!

Visitor Counter CAA Design - Web Design