Enescu Supermarket

Pate de ficat de iepure gingaș

iepure

S-a deschis sezonul la iepuri. Prezidențiabili, bineînțeles! Electoratul deja debusolat s-a trezit, în plină vară, în cea mai haotică junglă electorală. Partidele politice au dat drumul la câini, dar și la iepuri, amestecându-i în joaca de-a Justiția și războiul anticorupție. Nu știm cine va candida la mult râvnita funcție de președinte al României, dar avem show-uri în fiecare zi. Toate partidele arată cu degetul astăzi, către tabăra adversă, dar strategiile sunt diferite: în timp ce dreapta își reneagă toți corupții și-i lapidează, în piața publică, spre deliciul prostimii, stânga și-i bocește în continuare, declarându-i sus și tare victime electorale.

 

Cine va câștiga, oare, din această amestecătură de strategii, într-o țară cu un electorat reprezentat, în majoritate, de babe care sărută microfonul Antenei 1? Cei care strigă mai tare împotriva corupției, sacrificându-și membrii de partid care s-au demonstrat nedemni de ei? Cei care și-au pierdut pe drum „regii animalelor”, iar acum îi declară „nuli”, la mica publicitate, după ce s-au transformat în iepuri? Sau cei care-și jeluiesc liderii corupți, ajunși după gratii, susținându-le calitatea de victime politice? Babele electorale mioritice sunt obișnuite mai degrabă cu jelania, așa că s-ar putea să avem surprize la alagerile din noiembrie. Dar în goana după iepuri, au apărut, pe scena candidaților prezidențiabili, animăluțe noi, bine hrănite de propagandiști, numai bune de sacrificat, în fața unui electorat avid de sânge proaspăt.

alegatorii din Romanica

Pentru cei care încă nu s-au familiarizat cu terminologia electorală actuală, trebuie să spun că iepurele prezidențiabil este personajul lansat în campanie, pentru a distrage atenția alegătorilor de la adevăratul candidat, căruia urmează să-i cedeze locul, pe ultima sută de metri. Asta știm din 2004, când o singură parte s-a gândit să folosească metoda – genială, de altfel – pentru a aduce în față un candidat câștigător. Însă acum, probabil din lipsă de idei noi, toți s-au grăbit să dea drumul la iepuri în campanie, în timp ce-și aruncă roșii în cap, dintr-o tabără-n alta, sau ouă și găini din bătătura vreunei gospodine, folosite în prealabil pentru mituirea judecătorilor, în plină luptă pentru resuscitarea Justiției.

 

În această campanie kitsch, deja plină de ketchup (sau catch-up), e puțin probabil să mai avem timp de show-uri TV altfel decât electorale, fie că vom vedea mascați ridicând mafioți și politicieni corupți, cu strigături din dubă, în fața sediului DNA, după ce s-a dat drumul la câini, fie că vom plânge pe umărul celor care susțin în continuare că liderii lor de partid sunt curați ca lacrima și au devenit, nu se știe cum și de ce, victime ale luptei politice. Campania asta îmi amintește de bancul cu familia de roșii care vorbește despre ketchup (catch-up), în celebrul film „Pulp Fiction”. S-ar potrivi cu o rețetă culinar-electorală de iepure flambat. Poftă bună!

 

Diana Scarlat

Cronica de Gaesti

S-A SEMNAT CONTRACTUL, VOM AVEA MALL LA TÂRGOVIŞTE!

Consiliul Județean Dâmbovița a găzduit astăzi, 17 noiembrie 2017, evenimentul de semnare a contractului în …

One comment

  1. Pentru cei care nu înțeleg foarte bine titlul, trebuie să spun că PATEUL DE FICAT DE IEPURE GINGAȘ chiar există! În Republica Moldova. E o conservă pe care scrie Pate de ficat de iepure GINGAȘ, iar dedesubt e o poză cu un iepuraș drăgălaș, numa’ bun de întins pe pâine 🙂 sadic, nu?

Lasă un răspuns